love forever

Ahad, 8 Mac 2009

Pengalaman Di Kampungku, di Kuala Pilah

Pada 27 Februari yang lepas, aku, Fatin, Azril, Ikmal dan Pija pulang ke kampungku yang terletak di Kuala Pilah, Negeri Sembilan kerana ingin menemuramah masyarakat Minangkabau. Semasa perjalanan ke Negeri Sembilan, kiteorang tersalah jalan dan memasuki bandaraya Kuala Lumpur. So, kiteorang cuma berpandukan pada signboard menuju ke Seremban je la. Entah macam mana, akhirnya kiteorang memasuki lebuh raya Lepas ( kalo tak silap la). Lebuhraya tu masih baru dari Kajang menuju ke Seremban. Ni la first time aku ikut lebuhraya tu. Alhamdulillah, kiteorang selamat sampai ke Seremban dan terus menuju ke Istana Lama Seri Menanti. Kiteorang pon lawat la istana lama tu, macam-macam ada.

Selepas tu kiteorang pegi la kat warung nak makan nasi. Aku dah pesan awal-awal kat member2 aku, sape yang tak makan pedas, boleh mintak makcik tu jangan buat pedas2, maklumla dalam kawasan Negeri Sembilan masakan eh memang pedas-pedas. Punya la berlagak si Ikmal dan si Pija tu cakap 'apa kes kalo tak pedas, pedas-pedas la sedap'. So, die dah cakap macam tu, aku diam je la. Dipendekkan citer, si Ikmal dan Pija makan sampai berasap-asap, pedas cow-cow. Padan muka, tu la berlagak sangat hahahahaha. Sebaik si Azril ok jer. Selepas makan, kiteorang pon terus ke rumah atuk dan uwanku di Kuala Pilah. Aku takut member2 aku ni tak paham loghat Negeri Sembilan, maklumla atuk n uwanku cakap pekat loghat eh. Aku budget dieorang paham jer. Biasa la, sampai je dieorang ni terus g tengok kambing2 kat nun hujung belakang rumah. Macam tak penah tengok kambing je bebudak nih. Makan malam, macam biasa la uwanku masak telur itik masak lomak cili api (masakan orang Negeri sembilan). So, dieorang kena makan la hahaha. Macam biasa si Azril memang selalu berselera jer.



Sesi Bergambar Selepas Temuramah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ayat-Ayat Cinta